środa, 17 października 2012

Diet coaching - recenzja książki.


Od pewnego czasu czytam wszystkie książki o odchudzaniu i żywieniu, jakie wpadną mi w ręce. Zaczynając od Dukana (niestety), przez Gillian McKeith po Marka Bardadyna i wielu innych po drodze. Muszę przyznać, że jak się czyta tyle różnych książek może i faktycznie zwiększa się nieco nasza wiedza w temacie odżywiania, ale jednocześnie można dostać niezłego mętliku w głowie. Co autor, to inne teorie, wskazówki i zasady.
Gdy dostałam propozycję napisania recenzji tej książki od razu zerknęłam na okładkę i zachęcił mnie napis „Zacznij świadome odżywianie i zmień swoje życie na lepsze”. Pozwoliło mi to przypuszczać, że nie jest to kolejna książka o cudownej diecie, która zapewne skończy się efektem jojo. Że jest to książka, której przyświeca dobry cel i odpowiednie podejście, które i ja wyznaję – żadna dieta nie pomoże. Pomóc nam może tylko trwała zmiana naszych nawyków żywieniowych.
Książka Diet Coaching nie skupia się tylko na utracie zbędnych kilogramów – pomaga nam uświadomić sobie nasze błędy i złe nawyki, zrozumieć własny organizm. Pokazuje, że zdrowe odżywianie nie musi być ani nudne, ani niesmaczne – jak zazwyczaj uważa większość ludzi. Uczy nas między innymi, jak rozpoznawać prawdziwy głód od emocjonalnego, który często jest przyczyną objadania się.

„Czym jest diet coaching?
Istotą diet coachingu jest wzbudzenie motywacji do zmiany na trzech płaszczyznach: odżywiania, przekonań i zachowania, oraz ugruntowania nowych nawyków. Unikalność tej metody polega na tym, że w odróżnieniu od większości programów mających za cel kontrolowanie wagi, utrata masy ciała nie jest tu najważniejsza. Kluczową sprawą jest stworzenie indywidualnego programu odżywiania.
Diet coaching uczy, jak jeść w sposób naturalny i swobodny, tak by jedzenie było przyjemnością i nie wiązało się z poczuciem straty czy wyrzeczenia.”

W książce znajdziemy cenne wskazówki, między innymi: czynniki zdrowego stylu życia, podstawowe informacje o składnikach odżywczych, jak zmniejszyć apetyt na słodycze, jak ułożyć swoją prawidłową dietę i wiele innych.

Jeśli masz dosyć kolejnych cudownych diet, chcesz się zdrowo odżywiać, potrzebujesz motywacji – to na pewno książka dla Ciebie. Jest to sensowna pozycja, bez dziwnych wskazówek, wymyślnych zasad, a za to promuje zdrowe, racjonalne odżywianie, zmianę nawyków na stałe i aktywność fizyczną – a pod takim podejściem mogę podpisać się w 100%.

Urszula Mijakoska
Diet Coaching – Poradnik dla wiecznie odchudzających się
Wyd. Samo Sedno, Warszawa 2012
Ilość stron: 184

13 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że niedługo będę miała możliwość przeczytania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to książka zdecydowanie dla mnie. Muszę jej poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś przejrzę z ciekawości, chociaż odchudzanie jakoś mnie zbytnio nie interesuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co piszesz książka przypadłaby mi do gustu. Uważam że rozsądne podejście do żywienia do podstawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam problemu z wagą, ale uważam, że sposób przedstawiony w tej książce jest najlepszym, jaki można zastosować, kiedy człowiek chce zrzucić parę kilogramów. Cały czas uczę się lepszego żywienia, więc niewykluczone, że do tej pozycji też zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. to coś dla mnie, muszę dorwać tą książeczkę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. przydałoby mi się to przeczytać. Cały czas walczę z samym sobą :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. zapowiada sie ciekawie, chociaz ja akurat tych ksiazek nie czytuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Recenzowałam tę książkę u siebie, zachwyciła mnie. Podobnie jak Twój blog, łakomie przeglądam przepisy, widzę tu tyle wspaniałości :) Cudownie, że kusisz zdrowymi składnikami, mam ochotę wszystko od Ciebie ugotować! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. napisze może trochę niegrzecznie, ale jezeli do tego wniosku niedoszłaś już wcześniej podczas tułaczki z tym odchudzaniem, no to troszeczkę to dziwne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA doszłam, ale masa ludzi nadal wierzy w cudowne diety i tabletki - i to właśnie dla takich osób jest ta książka.

      Usuń
  11. Świetna książka, pochłonęłam ją od razu! :)

    Pozdrowienia z Oslo!

    OdpowiedzUsuń