piątek, 2 listopada 2012

Sernik brzoskwiniowy na owsianym spodzie.

Przyznam się Wam, że sernik lubię jeść, ale nie bardzo lubię go piec. Robi mi wielką nadzieję, gdy podglądam go w piekarniku - jest taki piękny, wyrośnięty, niemal wychodzi z tortownicy. Po wystudzeniu znacznie opada, marszczy się i wygląda już mniej atrakcyjnie. Mama mnie pociesza, że podobno "sernik zawsze opada". 
Zauważyłam, że dużo zależy też od jakości sera, którego użyjemy. Najlepiej unikać tych gotowych serów na sernik, szczególnie tych tanich. Ja użyłam tego z Lidla i nie był to dobry wybór. Ser jest stanowczo zbyt wodnisty, sporo wyciekło przy pieczeniu. Jeśli mamy w domu maszynkę do mielenia, najlepiej kupić zwykły ser na wagę i samemu zmielić go dwa lub nawet trzy razy.
Pomimo tych wszystkich mankamentów sernik wyszedł pyszny (chociaż można by użyć więcej brzoskwiń, aby smak był bardziej wyczuwalny). Nawet mama pochwaliła, a jak sama mówi, "nie zachwyca się byle czym".
Korzystałam z przepisu na sernik z bloga Śladami Słodkiej Babeczki, wprowadzając swoje modyfikacje.
SERNIK BRZOSKWINIOWY NA OWSIANYM SPODZIE
1 kg sera mielonego
1 budyń waniliowy bez cukru (proszek)
40 kropli Stevii
1 łyżka ekstraktu waniliowego
4 łyżki śmietany 9-12%
4 jajka
2 łyżki skrobi/mąki kukurydzianej
duża puszka brzoskwiń

na spód:
75 g roztopionego masła
100 g ciasteczek owsianych
60 g płatków owsianych

Ciasteczka rozgniatamy w misce, mieszamy z płatkami owsianymi. Dodajemy rozpuszczone i przestudzone masło, mieszamy. Tortownicę o średnicy 24 cm wykładamy papierem do pieczenia, boki smarujemy tłuszczem. Na dno wysypujemy ciasteczka i dokładnie je ugniatamy. Tortownicę wstawiamy do lodówki, a w tym czasie przygotowujemy masę serową.

Ser miksujmy ze śmietaną, słodzikiem, budyniem, mąką kukurydzianą i ekstraktem waniliowym. Dodajemy po jednym jajku, krótko miksując.

Połowę brzoskwiń kroimy w plasterki, a resztę miksujemy blenderem na mus. Plasterki rozkładamy na owsianym spodzie, pozostały mus dzielimy na dwie części: jedną dodajemy do masy serowej i łączymy (mikserem lub łyżką). Wylewamy masę serową na przygotowany spód. Na wierzchu robimy kleksy z pozostałego musu brzoskwiniowego i robimy "zawijasy" patyczkiem do szaszłyków lub wykałaczką.

Sernik wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 150 stopni i pieczemy przez około 1 godzinę 20 minut. Studzimy powoli, uchylając drzwi piekarnika. Wstawiamy na całą noc do lodówki.

22 komentarze:

  1. uwielbiam serniki, a twój wygląda niebiańsko!

    OdpowiedzUsuń
  2. musiał być przepyszny! :)
    i zgadzam się w 100% gotowe sery w wiaderkach nie są takie dobre :/ ostatnio zrobiłam sernik z prawdziwego, tłustego sera - smak i zapach takiego sernika przebija tysiąckrotnie "gotowca" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pyszne :) ja uwielbiam serniki więc zawsze jest na stole gdy są święta i piekę z bardzo podobnego przepisu tylko zrezygnowałam ze spodu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda obłędnie. Serniki to w ogóle jedne z najpyszniejszych ciast. Również dzięki konsystencji i fakturze dobrze zmielonego serka.pozdrawiam! Mar

    OdpowiedzUsuń
  5. Masę sernikową robię praktycznie tak samo :) Sernik na takim spodzie to całkiem dietetyczne niebo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepięknie :) A ser zawsze mielę sama, przynajmniej wiadomo, co jemy...

    OdpowiedzUsuń
  7. ten sernik wyglada cudnie ! stworzyłaś coś tak pysznego ,że zaśliniłam klawiaturę ;p mniam *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie podoba mi się ten przepis. Cóż, serniki mają to do siebie. Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bo nawet jeśli odrobinę opadnie i pomarszczy się, to smak rekompensuje wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki apetyczny! Na owsianym spodzie nie miałam okazji jeszcze próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja właśnie odwrotnie: lubię robić - nie lubię jeść :). A Twój sernik wygląda ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten sernik wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda wspaniale! Cieszę się, że skorzystałaś z przepisu:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może i opadł, ale i tak wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda świetnie! bardzo podoba mi się ten spód owsiany i wierzch - ma taki ciekawy wzorek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ten sernik jest piękny! i w dodatku lekki, bez zbędnego tłuszczu ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczny Ci wyszedł :)
    Mam ma rację - sernik zawsze opadnie, nie ma rady. Taka już jego uroda :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sernik z brzoskwiniami, do tego z takim wykończeniem - to musiał być sukces :O

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam straszną ochotę przygotować ten sernik na święta ;) jak mogę zastąpić te 40 kropel stevii?

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie wymiary powinna mieć blacha? Boję się, żeby sernik nie wyszedł zbyt płaski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest napisane w opisie - ja robiłam w tortownicy o średnicy 24 cm.

      Usuń