środa, 19 listopada 2014

Krokiety z brokuła i ryżu (kotlety).

Kotlety warzywne są świetną alternatywą dla tych mięsnych. Pole do popisu jest spore - kalafiory, bataty, cukinia, dynia no i właśnie brokuły. Dzisiaj mam dla Was krokiety brokułowo-ryżowe. Świetnie sprawdzą się jako przekąska, jak i jako danie główne - podane na przykład z sałatką. Najlepiej jest użyć kleistego ryżu - ja użyłam zwykłego i ryżu do sushi.
KROKIETY Z BROKUŁA I RYŻU
(około 16 szt)
1 duży brokuł
150 g ryżu
1 mała cebula
1 ząbek czosnku
1 jajko
50 g startej mozzarelli
1 łyżka masła lub oleju do smażenia 
świeżo mielony pieprz
czosnek granulowany
otręby do obtoczenia
odrobina oleju do smażenia

Ryż gotujemy w osolonej wodzie. Odcedzamy, przekładamy do miski. W osolonej wodzie gotujemy podzielonego na różyczki brokuła do miękkości. Przekładamy do miski z ryżem. Na maśle szklimy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, na minutę przed końcem dodajemy czosnek, mieszamy i odstawiamy do przestygnięcia. Dodajemy do ugotowanego ryżu i brokułów. Mieszamy wszystko, rozgniatamy tłuczkiem do ziemniaków, dodajemy posiekaną lub startą mozzarellę i jajko. Mieszamy. Doprawiamy solą, pieprzem, czosnkiem granulowanym do smaku. W dłoniach formujemy kotlety, obtaczamy w otrębach (użyłam orkiszowych) i smażymy je z każdej strony. Najlepiej po obsmażeniu zapiec je dodatkowo w piekarniku (180 stopni, do 10 minut). U mnie podane są z sosem czosnkowym.

21 komentarzy:

  1. Muszą być pyszne! Zapiszę sobie przepis ;) Szkoda, że nie ma zdjęcia przekroju krokieta...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kotlety warzywne a takich jeszcze nie widziałam - pewnie szybko wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super to wygląda :p Pewnie jeszcze lepiej smakuje

    OdpowiedzUsuń
  4. z chęcią bym zjadła, wyglądają nieziemsko pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo smakowicie. Co prawda wolę kaszę niż ryż, dlatego chyba zmodyfikuję przepis i zrobię z kaszą jaglaną.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa propozycja i alternatywa dla tych tradycyjnych kotletów! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanko, jaki ryż Pani dodała do tych kotlecików :)? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest bardzo dobre rozwiązanie dla mnie, gdzie ta brokuły w postaci zupy krem lekko się znudziły :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję, za przepis kotleciki wyszły przepyszne. Polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej,
    Jesteś w stanie powiedzieć mi ile taki jeden krokiet ma kalorii? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W końcu sposób na to by ukochane krokiecki były zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  12. cudowny smak i wykonanie !!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam i ja dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  14. Great content, thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne krokiety. Podoba mi się ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  16. Skusilam się i zrobiłam ,są pyszne w smaku ale rozpadają się na patelni😐

    OdpowiedzUsuń
  17. Kotleciki wyszły super! Dziękuje ze przepis 🥰

    OdpowiedzUsuń
  18. This was a very informative read. Thanks for sharing. I would like to share information about the company. We are a premier Digital Marketing Company in Pune, Mumbai | Expert Digital Marketing Agency with a strong presence. Our digital marketing services cover a wide spectrum, ensuring that your brand gets the visibility and engagement it deserves. From SEO (Search Engine Optimization) and PPC (Pay-Per-Click) advertising to social media management.

    OdpowiedzUsuń
  19. Capital Advance, we understand that every business has unique financial needs. That's why we offer a range of flexible business loan options tailored to suit your specific requirements. Whether you're looking to expand your operations, invest in new equipment, or boost your working capital, our team is here to support you every step of the way. With competitive rates, fast approval times, and personalized service, we make accessing the funds you need simple and hassle-free. Partner with Capital Advance today and unlock the potential of your business!

    OdpowiedzUsuń